Diablo II: Resurrected - Patch 2.5 MAGYARUL!

Diablo II: Resurrected - Patch 2.5 MAGYARUL!

A Diablo II: Resurrected legutolsó PTR tesztidőszaka augusztus 25-én indult és szeptember 19-én ért véget. A cikkben a játék 2.5 verziószámú javításához kiadott legutolsó hivatalos Patch Notes magyar fordítása olvasható.

 

Üdvözlünk újra!

Örömmel osztjuk meg veletek, hogy ebben a PTR-ben debütál a Terror Zones - egy kísérleti funkció -, és számos hibajavítást vezetünk be, amelyekkel a közösség visszajelzéseit vesszük figyelembe.

A Burning Hells lángjai megjósolták a jövőt, hős: Ladder második szezonja október 6-án kezdődik. A Ladder Season Two további részleteiről, beleértve az indulás időzítését is, egy hamarosan megjelenő Diablo II: Resurrected blogban fogunk tájékoztatni. Alig várjuk, hogy a játékosok elkezdjék a versenyt, hogy rengeteg tapasztalatot és zsákmányt gyűjtsenek, miközben démonokat ölnek és megmásszák a ranglistát!

 

TERRORZÓNÁK

A 99. szintre való eljutás ünnepelt élmény a játékosok számára és ha sikerül elérni akkor ez egy igazi mérföldkő, sőt ez egyfajta rítus. Szeretnénk alternatívát kínálni a Baal, Diablo vagy Nihlathak ismételt farmolásához. Azt is szeretnénk ha a 99. szintig vezető út a játékosok szélesebb köre számára is elérhető lenne, változatos lenne és ami a legfontosabb, hogy kihívást jelentene - itt jönnek a képbe a Terror Zónák. Ahogy belemegyünk a részletekbe kérlek vedd figyelembe hogy a játékosok döntik el azt hogy szeretnének-e a Terror Zones-ban játszani vagy sem.

Ha Terrorzóna-kompatibilis játékban játszotok a Burning Hells seregei minden órában bizonyos zónákra összpontosítják démoni erejüket és terrorizálják azokat. Ezekben a zónákban a szörnyek legalább két szinttel magasabbak lesznek mint az aktuális szinted vagy az eredeti szintjük legfeljebb maximum két szinttel nagyobbak. A terrorizált szörnyek megöléséért kapott tapasztalat és a zsákmány ezen az új szinten fog alapulni. Ezenkívül a terrorizált szörnyek további tapasztalati pontokat is adnak.
Itt találod az egyes szörnytípusok szintjének részleteit nehézségi szintenként:

Normál

  • Alap: szint: +2 szint 45. szintig
  • Bajnok: +4 szint 47. szintig
  • Egyedi: +5 szint 48. szintig

Nightmare

  • Alap: +2 szint 71. szintig
  • Bajnok: +4 szint 73. szintig
  • Egyedi: +5 szint 74. szintig

Hell

  • Alap: +2 szint 96. szintig
  • Bajnok: +4 szint 98. szintig
  • Egyedi: +5 szint 99. szintig

A fenti számításokhoz használt alap játékosszinteket a játék készítőjétől vettük. Ha a házigazda elhagyja a játékot (aki kreálta a game-et), akkor egy új játékos kerül kiválasztásra az alapszinthez.

A Terrorzóna-kompatibilis játékba való belépéskor a chatboxon keresztül küldött üzenetben értesülsz az aktuálisan terrorizált területekről. Ha közeledik az új terrorizált zónák ideje, a Chat Boxon keresztül értesülsz a közelgő változásokról.

Ezen kívül több jelzés is tájékoztat arról, hogy terrorizált területre lépsz:

  • Egyedi ikon a terrorizált szörny neve mellett.
  • A képernyőn megjelenő szöveg és üzenet.
  • Különleges hangjelzés.
  • Játékon belüli szöveg az automatikus térképen.

Itt a teljes lista a PTR alatt terrorizálható zónákról:

Act I

  • Blood Moor and Den of Evil
  • Cold Plains and The Cave
  • Burial Grounds, The Crypt, and the Mausoleum
  • Dark Wood
  • The Forgotten Tower
  • Jail
  • Cathedral and Catacombs
  • The Pit
  • Tristram
  • Moo Moo Farm

Act II

  • Sewers
  • Rocky Waste and Stony Tomb
  • Dry Hills and Halls of the Dead
  • Far Oasis
  • Lost City, Valley of Snakes, and Claw Viper Temple
  • Arcane Sanctuary
  • Tal Rasha's Tombs

Act III

  • Spider Forest and Spider Cavern
  • Flayer Jungle and Flayer Dungeon
  • Kurast Bazaar, Ruined Temple, and Disused Fane
  • Kurast Sewers
  • Travincal
  • Durance of Hate

Act IV

  • Outer Steppes and Plains of Despair
  • River of Flame / City of the Dammed
  • Chaos Sanctuary

Act V

  • Bloody Foothills
  • Frigid Highlands
  • Glacial Trail
  • Crystalline Passage and Frozen River
  • Arreat Plateau
  • Nihlathak's Temple, Halls of Anguish, Halls of Pain, and Halls of Vaught
  • Ancient's Way and Icy Cellar
  • Worldstone Keep, Throne of Destruction, and Worldstone Chamber

A következő zónák mostantól terrorizálhatók:

  • Act I. : The Pit
  • Act IV. : City of Damned

A következő zónákat már nem lehet terrorizálni:

  • Act II: Maggot Lair and Harem/Palace Cellar
  • Act III: Lower Kurast

The Act I: Black Marsh zóna véletlenül került fel a terrorizált zónák listájára, ezért eltávolításra került. Ezt a zónát soha nem lehetett terrorizálni. Elnézést kérünk a félreértésekért.

 

ÚJ SZÉTTÖRT VARÁZS

Hell szinten sok szörny ellenállást kap bizonyos sebzéstípusokkal szemben. Ha ellenállásuk 100% fölé nő, akkor az adott szörny immunis lesz egy adott sebzéstípusra. Mivel csak néhány módon lehet csökkenteni egy szörny immunitását, a hősök csak egy kis része képes sikeresen farmolni az összes zónát a Diablo II: Resurrectedben. Tisztában vagyunk vele, hogy ez olyan forgatókönyveket hozhat létre, ahol bizonyos buildek nem tudják teljes mértékben kihasználni az aktuális Terror Zone előnyeit, így kimaradnak a tapasztalati nyereségből, és ami a legfontosabb, ezeknek a zónáknak a szórakozásából.

A nagyobb karakterépítési változatosság elősegítése érdekében hat új Unique Grand Charm-ot vezetünk be, amelyek lehetővé teszik a játékos számára, hogy bizonyos szörnyek immunitását megtörje, amíg a bűbáj az inventory-ban van.

Az alábbiakban egy új kulcsszót fogtok észrevenni, a Sunder-t. Ez a kulcsszó azt jelenti, hogy ha egy szörny immunis egy bizonyos sebzéstípussal szemben, akkor az ellenállásuk 95%-ra csökken, függetlenül attól, hogy milyen volt a kiindulási ellenállási százalékuk - megtörve ezzel az immunitásukat, és lehetővé téve, hogy az adott típusú sebzést okozzanak neki. A Sunder a többi ellenálláscsökkentő módosító előtt kerül alkalmazásra, és csak a nem játékosokat érinti. Ezek az új egyedi varázstárgyak csak a Champion, Unique, Superunique vagy Boss nehézségű terrorizált szörnyektől fognak lehullani. Van egy kompromisszum, ami az új Unique Grand Charmokkal jár - miközben csökkentik a szörnyek ellenállását, a te ellenállásodat is csökkentik ugyanezzel az elemmel szemben, így több sebzést kaphatsz az adott típusból. A PTR alatt a Sundering Charms nem fog szörnyekből hullani, és csak a blogban később említett PTR-karaktersablonokon keresztül tesztelhető.

The Black Cleft

  • Szörnyek mágikus immunitása széttörve
  • Magic Resist –50%

The Bone Break

  • Szörnyek fizikai immunitása széttörve
  • Physical Damage Received Increased by 25%

The Cold Rupture

  • Szörnyek „cold” immunitása széttörve
  • Cold Resist –75%

The Crack of the Heavens

  • Szörnyek „lighning” immunitása széttörve
  • Lightning Resist –75%

The Flame Rift

  • Szörnyek tűz immunitása széttörve
  • Fire Resist –75%

The Rotting Fissure

  • Szörnyek méreg immunitása széttörve
  • Poison Resist –75%

*Kérlek vedd figyelembe, hogy a PTR időtartama alatt a tesztelésből származó tanulságok és a játékosok visszajelzései alapján változások történhetnek a Terrorzónák és az Unique Grand Charmok viselkedésében.

 

ÚJ PTR KARAKTER SABLONOK

A mai naptól, szeptember 15-től kezdve a PTR alatt eddig elkészített összes karaktert eltávolítjuk és helyükre 13 darab 85-ös szintű karakter opció kerül, amelyeket a játékosok a PTR időtartama alatt használhatnak. Minden karakter fel van szerelve az új Sundered Charms egyikével, így a játékosok első kézből tapasztalhatják meg, hogyan működnek. Íme a használható karaktersablonok teljes listája:

  • Freezing Arrow Amazon - Cold Sunder
  • Fire Arrow Amazon - Fire Sunder
  • Frenzy Barbarian - Physical Sunder
  • Fire Claw Druid - Fire Sunder
  • Fire Druid - Fire Sunder
  • Bone Necromancer - Magic Sunder
  • Poison Necromancer - Poison Sunder
  • Hammerdin (Blessed Hammer Paladin) - Magic Sunder
  • Holy Fire Paladin - Fire Sunder
  • Tessladin (Holy Shock Paladin) - Lightning Sunder
  • Cold Sorceress - Cold Sunder
  • Fire Sorceress - Fire Sunder
  • Lightning Sorceress - Lightning Sunder

 

PTR FÓKUSZ ÉS RÉSZLETEK

A játékosok tesztelésének és a tartalom felfedezésének támogatása érdekében különböző szintű, népszerű felépítésű karaktersablonokat fogunk biztosítani. A PTR előrehaladtával kérjük, vedd figyelembe, hogy a játékosok visszajelzései alapján időszakos karbantartásokra, leállásokra vagy frissítésekre kerülhet sor. A PTR-időszak alatt a Terror Zónákat vagy más játékmenetbeli szempontokat érintő bármilyen változás nem kőbe vésett. A Terror Zones-t egy új, kísérleti jellegzetességként teszteljük, azzal a kifejezett szándékkal, hogy további szórakozást vigyünk a Diablo II: Resurrected-be. Annak érdekében, hogy a Terror Zones olyan élményt nyújtson, amely a lehető legjobban szolgálja a játékosokat, szükségünk van a segítségetekre, és arra kérünk benneteket, hogy írjatok visszajelzéseket.

A Diablo II: Resurrected főmenü képernyőjén egy játékon belüli felmérés lesz, ahol visszajelzéseket adhattok a Terror Zonesról. Alternatívaként a PTR Feedback fórumban is megtehetitek a visszajelzéseiteket. Ha hibákat fedeztek fel, kérjük, jelentsétek azokat a PTR hibajelentő fórumban.

 

Játékmenet/életminőség

  • További figyelmeztető szöveg került a zsoldosok megerősítését kérő szövegbe, ha az előző zsoldosod még mindig rendelkezik felszereléssel.
  • A Paladin's Thorns aura sebzésértéke mostantól jelen van a karaktermenüben.
  • A Dead finger Mage-ek mostantól helyesen visszaállnak eredeti állapotukba, amikor nekromanták élesztik őket újra.
  • Kijavítottuk azt a problémát, amikor a varázslatok nagyon magas ping mellett deszinkronizálódhattak.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a szörnyek egyedi módosulatai egy másik egyedi módosulatot aktiválnak. Például a villámmal és tűzzel is elvarázsolt szörnyek robbanást hoztak létre minden alkalommal, amikor pl.: többször eltalálta őket a Warcry.
  • Javítottunk egy ritka problémát, amikor a földön lévő tárgyak nevei szabálytalanul villogtak és eltolódtak, miközben körbejártuk őket.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a játékosok és a szörnyek képesek voltak olyan ajtókon átmenni, amelyek vizuálisan zárva tűntek.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor bizonyos rúnaszavak nem javíthatók ugyanabban a játékmenetben, amelyben létrehozták őket.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor egy PC-n létrehozott karakter konzolon történő betöltése textúra- és világítási problémákat okozott a konzolon.
  • Javítottunk egy problémát, amely akkor lépett fel, amikor egy képességet több billentyűhöz kötöttünk (pl.: Ctrl + X, Alt + X), és az első billentyűhöz kötött művelet feloldódott az adott billentyűről.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a játék neve és jelszava nem frissült és nem jelent meg megfelelően a játékban, amikor a megjelenítésre vonatkozó beállítást váltottuk.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a statisztikák, képességek vagy küldetések frissítései akkor is megjelentek, amikor nem voltak frissítések.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a hardcore karakterek neve nem jelent meg piros szöveggel a karakterlistán.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor az egy- és kétkezes alaptámadások a „Claw” fegyverekkel nem egyező támadási sebességgel rendelkeztek.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a korábbi karakterekhez (Ladder, Hardcore és Classic) kapcsolódó zászlók megmaradtak az újonnan létrehozott karaktereknél a Legacy Graphics karakteralkotó képernyőn.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a "vásárlás" gomb az eladó ablakban nem jelent meg az első fegyver lapon.Javítottunk egy olyan problémát, amikor bizonyos VFX-ek grafikai hibát okoztak Uber Diablo elleni harcban.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Iron Golem-ek elveszíthették a tárgy által biztosított aurát, amikor a gólemet lefagyasztották.
  • A kiválasztott játékbeállítások mostantól megmaradnak a lobby játék létrehozásakor és szűrésekor, ahelyett, hogy visszaállítódnának.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor az előző játékban létrehozott Iron Golem eltűntek ahelyett, hogy hozzád teleportáltak volna.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a fegyvercsere végrehajtása egy csere során néha lefagyasztotta a játékot.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a beállított bónuszok által biztosított vizuális effektek néha be- és kikapcsoltak.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a VFX-ek nem játszódtak le.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a készség feltöltésével megidézett Iron Golem (pl.: a Metalgrid által biztosított) eltűntek, amikor inventory frissítést hajtottak végre.
  • Kijavítottuk azt a problémát, hogy a feltöltött képességgel  (charged skill) létrehozott Iron Golem-ek nem mentettek a játékok között.
  • Kijavítottuk azt a problémát, hogy a konzolon és a kontrolleren játszó játékosok néha a inventory frissítés során a piros villogó jelzőt kapták az egészségvesztésről.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Horadric Cube-ot nem lehetett gyorsan eldobni, ha tárgyak voltak benne, amikor konzolon vagy kontrollerrel játszottunk.
  • Javítottunk egy problémát, amikor a hasonló tárgyak nem csoportosultak egybe, amikor kontroller használata közben automatikusan feltöltődtek az övbe.
  • Különböző problémákat javítottunk, amikor egy öv gyorsmozgatása során az általa biztosított további övhelyeken lévő tárgyakkal történt, miközben kontrollert használtunk.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor néha nem lehetett gyorsan felvenni egy olyan tárgyat, amelynek a követelményét egy másik felszerelt tárgy teljesítette.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor egy követelménycsökkentéssel rendelkező tárgy néha még mindig nem teljesített követelményként jelent meg, ha egy zsoldosra szereltük fel.
  • Javítottuk a manaértékek deszinkronizálódását, amikor a mana fogyasztása és regenerálódása egy rövid keretablakban történt.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Quick Cast néha visszaállította az előző képességet a rossz egérgombra.
  • Az Act V kétfegyveres zsoldosai mostantól pontosan animálnak két támadáslendítést egy helyett.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a három vendégminion-változatnak nem volt megfelelő öngyilkos minion változata. Ezek a vendég Minionok többé nem fognak vizuálisan csontvázzá változni és folyamatosan robbanási sebzést halmozni, amikor Nihlathak vagy egy Overseer ostorozza őket.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Fist of the Heavens véletlenül használható volt, amikor a kontrollerhez volt kötve, vagy az M+KB bal kattintáshoz volt rendelve.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a tárgyakra "esélyt adó" képességek által megidézett háziállatok eltűntek a inventory frissítés végrehajtása után.
  • Kijavítottuk azt a problémát, amikor a feltöltött képességekkel megidézett hollók néhány másodperc után eltűntek.
  • Nekromanta
    • A Blood Golem támadásaira mostantól „life drain” büntetések vonatkoznak
    • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Blood Golem nem megfelelően lopott életet a PvP ellenféltől.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a tapasztalatmegosztás számítása egy nyolc fős csapat esetében ritkán túlcsordult, és a normálisnál kevesebb tapasztalatot adott.

 

Lokalizáció

  • A játékosra utaló nemi névmási karakterláncok frissítése az "ő/az ő" helyett a semleges "az övék" névmásra.
  • Hozzáadtunk egy előtagot az offline játékban kapott online Uber Diablo üzenetekhez.
  • Hozzáadtuk az automap tooltip lokalizációs fordításait.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a lengyel, orosz, mexikói spanyol és portugál nyelveken az arany maximális értékének szövege túllépte a határait a felhasználói felületen.
  • Kijavítottunk egy sor olyan felszereltségnevet, amely az orosz és a lengyel nyelvek esetében túllépte a határait a felhasználói felületen.
  • Eltávolítottuk a felesleges távolságot a PC-n lévő fülek között a Questlog, a Waypoint-ok és a játékosok Invertory képernyőin, amikor kontrollerrel játszottunk, miközben a nagy betűtípus opciót használtuk.
  • Megváltoztattuk a dátumformázást Japánban, hogy év/hónap/nap formában jelenjen meg.
  • Javítottunk egy elírást a japán fordításokban a gyors felszerelés és a felszerelés feloldása a zsoldosok tooltip-jéhez.

 

PC-specifikus javítások

  • Funkciót adtunk hozzá a barátok elutasításának visszavonására, így már nem végleges az elutasítás.
  • Javítottunk egy olyan problémát; amikor a "/friends list" chatparancs 256 karakter után le volt vágva.
  • Eltávolítottuk a PrintScreen billentyűhöz való bindelés lehetőségét.
  • Javítottunk egy olyan problémát; amikor a játékosok a halál utáni aktív Legacy Graphics mellett nyitották meg a chatet, minden vezérlőelem megszűnt működni.
  • Kijavítottunk egy problémát; ha egy linkelt elem a chatben meghaladta az egy sort, az elemet nem lehetett kiválasztani és megjeleníteni.
  • Javítottunk egy problémát; ha egy játékos belépett a lobbiba, majd belépett egy játékba, a nehézség kiválasztása üres volt, amikor visszatért a lobbiba.
  • Eltávolítottuk a görgetősávot és a gombokat a chatparancsok automatikus javaslat menüjéből.
  • Kijavítottunk egy problémát; ha egy skill le volt kötve, majd ezt a billentyűt eltávolítottuk a skill kötésből, a le nem kötött készség továbbra is kötés nélkül jelent meg.
  • Javítottuk a görgetést a ladder-en, a ladder típusa és az osztály legördülő listájában a ladder fülön az online lobbyban.
  • Javítottuk a "Játéknév és jelszó megjelenítése" hibásan feltüntetett tooltipet, amely helyesen "Játéknév megjelenítése" volt.
  • Javítottunk egy olyan hibát, amely miatt a lobbyban a késleltetésjelző vizuális megjelenítése nem középen volt.
  • Javítottunk egy olyan hibát; ha a játékos a lobbiban aktiválja a vezérlő módot, a latency jelző képi megjelenítése eltűnt.
  • A képességek mostantól mindig beállíthatók a bal vagy a jobb oldali slotba, függetlenül attól, hogy teljesülnek-e a használatukhoz szükséges követelmények.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a gyűrűk mindig a jobb oldali slotba lettek gyorsan felvéve, még akkor is, ha a bal oldali slot üres volt.
  • Az M+KB mostantól képes tárgyakat gyorsan felvenni és gyorsan le-felszerelni a karakterére és a zsoldosára.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor egy tárgyat a zsoldos portréjára húzva nem cserélte ki az aktuálisan felszerelt tárgyat.
  • A szövegről beszédre váltás mostantól a Voice-t használja (Windowsra telepítve), ami megfelel a kiválasztott hangnyelvnek (Beállítás a Battle.net indítóban).A szöveg-beszéd opció felolvassa az összes chatparancsot csatornától függetlenül.
  • A szöveg-beszéd, amikor felolvas egy tárgylinket, mostantól csak a tárgy szövegét olvassa fel, ahelyett, hogy különböző számokat és betűket tartalmazna.

 

Stabilitás

  • Javítottuk a PC-n történt összeomlást, amely akkor következett be, amikor a lobbyban lévő kliensablak méretét változtattuk.
  • Javítottuk a játékhoz való csatlakozás és a játék létrehozásának backend kérését a gördülékenyebb játékélmény érdekében.
  • Különböző játékstabilitási javítások.

 

Forrás: Blizzard News

Fordítás: vtomGe (lektorálta: CsakSapi)