Diablo IV: Játékmechanika 1.

A Diablo IV fejlesztői csapata által a február 28-ai élő adásban elmondott játékmechanikai érdekességek összefoglalója.

Diablo IV: Játékmechanika 1.

A Diablo IV vezető fejlesztői február 28-án egy élő adásban mutatták be a játék Open Beta tesztjének részleteit és árultak el jópár érdekességet a júniusban megjelenő játékról. A streamről készült blog magyar változatát itt olvashatjátok, de elhangzott még jópár olyan, a játékmechanika szempontjából fontos információ, amely a korábbi Diablo játékokhoz képest újdonság lesz. Ebben a cikkben ezekről lesz szó és mivel valószínűleg lesznek még hasonló információ-morzsák a jövőben is, rögtön egy sorozatot is indítunk ebben a témában.

Armor rendszer

  • A Diablo IV-ben a páncél (Armor) lesz a fő módja annak, hogy a játékosok enyhítsék a bejövő sebzést, különösen a fizikai sérülést.
  • A karakternek öt páncél-slotja van: sisak, mellvért, nadrág, csizma és a kesztyű. Ezek közül a mellvért és a nadrág kaphatja a legnagyobb páncél-értéket, a csizmák és a kesztyűk a legkevesebbet.
  • A páncélzat értéke az Item Power-től függ.
  • A fizikai sebzéscsökkentésen túl az element-ellenállást is befolyásolja az Armor, így a nem fizikai sebzést is el fogja nyelni bizonyos mértékben (fele annyira, mint a fizikait).

Az Armor összértékének hatása a sebzéscsökkentésre a játékos szintje alapján:

Egy Armor pont sebzéscsökkentő hatásának változása a játékos szintjének növekedése függvényében:

2000 Armor pont sebzéscsökkentő hatásának változása az ellenfelek szintjének növekedésének függvényében:


Item Power rendszer

  • A Diablo IV-ben az előrehaladás során egyre erősebb Itemeket fogsz kapni a mobokból. Ennek az erőnek a mutatószáma az Item Power. A magasabb rangú Item általában nagyobb statokkal is rendelkezik, de ez nem mindig van így. Az Armor értéke azonban közvetlenül kapcsolódik ehhez a ranghoz, amely lineárisan növekszik az Item Power értékkel.

World Tier rendszer

  • Amikor magasabb Tier-be lépsz a világban, ellenállás-gyengítéssel sújt a játék, hogy nagyobb kihívást jelentsen a magasabb szint (a gyengítés értéke Tier 2 és 3 között 20 százalék, míg Tier 3 és 4 között 40 százalék).
  • A szintek növelésével egyre nagyobb armor és ellenállás szerezhető meg.

Monster Defense Power / Monster Armor

  • Ez a védelmi érték a szörnyek szintjével együtt skálázódik. Ezzel a rendszerrel lehet növelni a szörnyek életerejét és így megelőzhető az, hogy milliárdos élet-pontjaik legyenek a szörnyeknek. Ez azt jelenti, hogy a Diablo 4-ben nem lesznek csilliárdos sebzésértékek. Az a cél, hogy ezt a számot alacsonyan tartsák.
  • Ahhoz, hogy a játékosok sebzése szintről szintre nőjön, a szörnyek sebzéscsökkentő értéke mindig lassabban skáláz, mint a játékosok sebzés-növekedése. Ezzel a módszerrel az is szabályozható, hogy milyen gyorsan növekedjen a játékos sebzése.

Erődök (Strongholds)

  • Az öt zóna mindegyikében több erőd is lesz, ezeket a területeket fel lehet fedezni és mindegyik hely egyedi lesz. Különböző történettel rendelkeznek, különböző céljuk van a játékmenetben, különböző Bossok vannak bennük és a jutalmak egy része is egyedi lesz.
  • Privát élmény lesz, csak a játékos számára vagy a partija számára lesz elérhető.
  • Ha befejeztél egy Stronghold-küldetést, akkor az onnantól nyilvános tér lesz, ahol találkozhatsz más játékosokkal. Ez azt jelenti, hogy ha meghódítasz egy erődöt, annak tartós hatása van a világra, mert további tartalmakat nyit meg, ezáltal gyakorlatilag te magad döntöd el, hogy milyen további felfedezéseket tehetsz.
  • A küldetés végeztével néhány erőd várossá válik és lesznek árusaik, más erődök feltárhatnak további utakat egy másik területre.
  • Minden erődnek van egy minimális szintje.

Renown (hírnév) rendszer

  • A Diablo 4 egy másik újítása. Számos nyílt világú eseményben vehetsz részt mind az öt zónában és így tudod majd növelni a hírneved. Ha elérsz bizonyos hírnév-mérföldköveket, jutalomban részesülsz (pl. Potion töltés, skill-pontok, paragon-pontok).

Open World

  • Van határa az egy időben látható játékosok számának. Az a cél, hogy a világot elhagyatott, zord helynek érezzék a játékosok. A fejlesztés során pontosan meghatározták, hogy hány embert láthatsz, amikor felfedezel egy helyet. Az erődök (Strongholds) és a kazamaták (Dungeons) privát élménnyé váltak, mert csak azokat láthatod, akiket meghívsz a partiba, vagy ha nem hívsz meg senkit, akkor senkit sem fogsz látni.
  • Nyilvános helyeken (városok vagy városokká vált erődök) más játékosokat is láthatsz, de nem lesznek sokan. Ha pedig kimész a városból, akkor olyan érzésed lesz, mintha a fagyott pusztaságban járnál.
  • Azokon a helyeken, ahol előnyös, hogy sok ember legyen egyszerre (pl World Bossok), ott több játékost láthatsz.

Trading

  • A kereskedés kevésbé korlátozott mint a Diablo 3-ban, de ez nem lesz teljesen nyitott kereskedés, mert meg akarják óvni a játékot. Lesznek korlátozások, hogy a legjobb zsákmányszerzési módszer továbbra is a szörnyek megölése legyen.

 

Forrás: Youtube