"Jön a pokol, testvér, jön a pokol!" – Ez vár ránk a Diablo IV-ben

Íme egy rövid, a játék eddig kiadott hivatalos előzeteseivel illusztrált összefoglaló arról, amit a Diablo IV történetéről eddig tudunk.

"Jön a pokol, testvér, jön a pokol!" – Ez vár ránk a Diablo IV-ben

"Az álom továbbra is kísért régi barátom. Mindig egy távoli országba vezető utazással kezdődik és ott egy lángokban álló várost találok. Az utcákat elárasztják a holttestek, elképzelhetetlen a pusztítás. Tanúja vagyok az értelmetlen mészárlásnak. Testvér testvér ellen és aztán a kivégzések - tiszta gyűlölet. Szenvedés vett körül, amíg rám nem került a sor. Égett a szemem, összetörtek a csontjaim. Félelemtől ébredek fel. Nincs senki, aki szembeszálljon velük. Őrültnek tartasz, öreg barátom, de én ismerem ezeket az álmokat. A jövőről mesélnek! Jön a pokol, testvér. Jön a pokol."

"Sancuaryt soha nem az emberiségnek szánták. A Mennyek és a Pokol háborúja elől menekülők hozták létre, hogy békére leljenek. Ehelyett egy új csatatérré vált ebben az örökkévaló konfliktusban. A Horadrim nevű titkos csoport biztonságban tartotta a halandókat, de most ez az egykor hatalmas rend csak árnyéka annak, ami egykor volt. És Sanctuary ősi alkotói visszatértek, hogy megszerezzék az emberiség szívét. Ez a bukásuk története."
- A Diablo IV bevezetője

Sanctuary, a Menedék. Lilith démon és Inarius arkangyal utódai, a hatalmas Nephalem faj otthonává vált. A Mennyország és az Angiris Tanács azonban úgy érezte, hogy ez a faj fenyegetést jelent, ezért Tyrael arkangyal azt a feladatot kapta, hogy a Mennyei Sereg élén pusztítsa el Sanctuaryt.

Uldyssian, egy egyszerű gazda, akinek nephalem felmenői vannak, meg akarta akadályozni, hogy az angyalok és a démonok elfoglalják a Sanctuaryt. Meggyőzte Tyraelt, hogy a Menedék sértetlen maradjon. Mivel Tyraelnek volt a döntő szavazata az Angiris Tanácson belül, Sanctuary világa fennmaradhatott.

Miután biztosították a Menedék létezését, Tyrael angyaltársai számos alkalommal megparancsolták, hogy ne avatkozzon bele a halandó világba. Gyakran nem engedelmeskedett, attól tartva, hogy Sanctuary a Pokol démonainak kezébe kerül.

A Fekete Lélekkő elpusztítása, az Elsődleges Gonosz legyőzése és Malthael, a Halál Angyalának bukása után számtalan élet veszett oda és Sanctuary lakói a legsötétebb időket élték át. Teltek-múltak az évek, és ahogy a rendes élet valamiféle látszata újjáépült, egy olyan régi fenyegetés kezd megmozdulni, mint maga a föld.

A Diablo 4 évtizedekkel a Diablo 3 - Reaper of Souls eseményei után játszódik. Bár Malthael tervei meghiúsultak, a Halál Angyala szörnyű áldozatokat követelt az emberiségtől és Sanctuary súlyos pusztítást szenvedett el. Milliókat mészároltak le, elnéptelenedtek a városok és maga a mennyország is nagy veszteségeket szenvedett el, ami miatt bezárták a kapuikat.

Vallásszakadás, éhínség, háború, magára hagyott emberiség. A hatalmi vákuum miatt Lilith succubus-királynő, Mephisto lánya, a Menedék egyik alkotója most a Sanctuary felé tart, hogy átvegye az irányítást. Érkezése a világba a játékot bemutató mozifilmben látható.

Sanctuary mítoszában Lilith az emberiség ősanyja. Azt a démoni felet képviseli, amely mindannyiunk szívében ott lakozik. Ebben a mítoszban ő és Inarius arkangyal, valamint a többi lázadó angyal és lázadó démon, akik belefáradtak a Mennyek és a Pokol végtelen nagy konfliktusába, egy olyan Menedéket hoztak létre, amely mentes a konfliktusoktól, és ezzel együtt létrehozták az első halandókat.

Ebben az a félelmetes, hogy Lilith ismeri a szívünket, tudja, mi motivál minket, és képes manipulálni minket. A másik félelmetes része ennek az, hogy ő Mephisto lánya, és kapcsolatot jelent egy még nagyobb fenyegetéshez, a Legfőbb Gonoszokhoz. Olyan okok miatt idézték meg őt, amelyeket nem állunk készen megtudni, de azt tudjuk, hogy ez nem jelent jót.

Mivel a Menny bezárta kapuit, nincs senki, aki válaszoljon imáinkra. A Horadrim őrült öregemberek csoportja, akik magukban vagy a sírokhoz beszélnek és a palackjaikat szorongatják, olyan erősen, mint egykor a kardjukat.

A Horadrim mégis kulcsszerepet játszik majd a Diablo 4 történetében, akárcsak Inarius. A közte és Lilith közötti viszály a játék egyik kulcsfontosságú pontja lesz.

A történet öt régióban zajlik majd, amelyek csak egy kis részét képezik a Sanctuary-nak, különösen a keleti kontinens jobb felső felén. A fő cselekmény annyiban hasonlít a Diablo II- höz, hogy "nyomokat követő" történet lesz, konkrétan a játékos karakterei Lilith-et üldözik majd Sanctuary-n keresztül. A játék fő témája a világot felemésztő gyűlölet motívuma, és a játékos karakter(ei)nek szíve.

 

Forrás: Diablo Wiki / Pure Diablo / Youtube