Diablo II – tippek és trükkök

Diablo II – tippek és trükkök

Diablo II – tippek és trükkök

 

  1. február 19-én a Blizzconon bejelentették a Diablo 2 Resurrected játékot.

Annak ellenére, hogy sajnos még nem tudjuk, pontosan mikor fog megjelenni egyre többen lettek kíváncsiak, hogy pontosan hogyan is néz ki az eredeti játék, a Diablo 2.

A cikk célja, hogy összeszedjen néhány tippet és trükköt ami segítségére lehet akár az új akár a viszatérő játékosoknak.

A legokosabb dolog amit bárki tehet, hogy elmenti magának a The Arreat Summit weboldalt ahol vég nélkül tud böngészni és tájékozódni.

 

1 – immunitás / ellenállás:

Az ellenállás (resistance) egy -100 és +100 közötti skálán mozog. A karakter résznél maximum +75 lesz kijelezve, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet +100 fölé menni. Az úgynevezett overstack-nek akkor van jelentősége amikor ellenállás csökkentéssel találkozol. Például elképzelhető, hogy a karaktereden a felszerelés összesen +100 ellenállást ad. Amíg normál fokozaton játszol addig ez +75-nek fog látszódni, de amint átváltasz nightmare nehézségre életbe lép a -50-es ellenállás nehezítés. Ha korábban 100-as ellenállásod volt akkor nighmare-n +50-et fog mutatni, mert a levonás nem a karakterlapodon kijelzett ellenállás számából vonódik, hanem a ténylegesből.

Az ellenállás a fentiek miatt mínuszba is fordulhat.

A három nehézségi fokozat egyre magasabb bűntetést ad az ellenállásra. A Lord of Destruction kiegészítő óta ez a következőképpen alakul: Normal: 0, Nightmare: -50 és Hell -100.

A gyakorlatban a bekapott sérülés a következőképpen néz ki:

Ha megnézitek a fenti képet akkor láthatjátok, hogy 66 a villámlás elleni ellenállás. Ez azt jelenti, hogy ha ér téged 100 villámlás sebzés akkor az ellenállás miatt csak 34 sebzést fogsz elszenvedni. A többit az ellenállás megfogja. Amikor az tűz ellenállásod például -50 akkor ha megsebeznek 100 tűz sebzéssel akkor összesen 150 tűz sebzést fogsz elszenvedni.

Azok a szörnyek, amelyek valamilyen elemre több, mint 100 ellenállásuk van azok arra az elemre immunisak lesznek. (Például 105 fire resist = fire immune).

A szörnyek immunitásának kezelésére kettő módszer létezik:

Az első, hogy elfutsz és kikerülöd azt a szörnyet. Szégyen a futás, de hasznos, ne érezze magát senki ettől rosszul. Sajnos ez a módszer a nehézségi fokozat növelésével egyre kevésbé járható út. Nightmare fokozaton még működik, de a legmagasabb, hell fokozaton már olyan sok lesz a valamilyen típusú sebzésre immunis szörny, hogy más módszer után kell néznünk.

A második megoldás talán első hallásra ijesztően bonyolultnak hangzik, de a lényeg, hogy meg kell törni a szörnyek immunitását. (A Cold Mastery csökkenti a szörnyek ellenállását, de nem töri meg az ellenállást. )

Az immunitás megtörésének a lényege, hogy a szörnyek ellenállását +100 alá vigyük. Ez azt jelenti, hogy ha akár +99-re csökkentjük le mondjuk a tűz ellenállását egy szörnynek akkor már sebezhetővé válik a tűz alapú sebzésre. Ugyanakkor érdemes észben tartani, hogy a magas ellenállás a fent részletezett módszer alapján a szörnyek által elszenvedett sebzést is csökkenti. Tehát ha te 100 tűz sebzést okozol a szörnynek és neki +99 tűz ellenállása van akkor 1 tűz sebzést fogsz okozni és teljesen beleőszülsz mire megölöd. Ilyenkor érdemes átváltani másik elem alapú sebzésre (tűz helyett például villámra) vagy elfutni....  J

 

Az immunitás megtörésére összesen 4 spell képes a játékban:

*Conviction: crusader támadó aura 

Csökkenti a tűz, hideg, villám ellenállást, de nem csökkenti a méreg ellenállást

Maximum 150 %-al csökkentheti le a a szörnyek ellenállását.

*Lower Resist: nekromanta átok

Csökkenti a tűz, hideg, villám és a méreg ellenállást

Maximum 70 %-al csökkentheti le a a szörnyek ellenállását.

*Amplify Damage: nekromanta átok

Csökkenti a fizikai ellenálást.

100 %-al csökkentheti le a a szörnyek ellenállását.

*Decrepify: nekromanta átok

Csökkenti a fizikai ellenálást.

50 %-al csökkentheti le a a szörnyek ellenállását.

Fontos tudni, hogy az átkokat nem lehet stackelni. Azaz hiába teszel ugyanarra a szörnyre két különböző átkot az ellenállás csökkentés nem fog összeadódni.

Illetve azt is fontos tudni, hogy a skillek által okozott ellenállás csökkentés nem minden szörnyre hat ugyanúgy. Ha egy immunis (+100 ellenállás vagy afölött) szörnyet érnek a fenti skillek hatásai akkor ezek csak erősségük 1/5-ét fogják tudni kifejteni.

Ez a következőt okozza:

Maximális hatás a normál szörnyekre

Tűz, hideg és villám: 220%

Fizikai: 100%

Méreg: 70%

Maximális hatás az immunis szörnyekre

Tűz, hideg és villámlás: 44% (220/5)

Fizikai: 20% (100/5)

Méreg: 14% (70/5)

Ezen logika alapján léteznek valóan megtörhetetlen immunitással rendelkező szörnyek, amelyek három szinten helyezkednek el. A három fő elem esetében 144, fizikai esetében 120 és méreg esetében 114 ellenállással rendelkeznek.

Fontos kiemelni, hogy a fentebb említett 4 skillből nem mindegyik tudja mindegyik nehézségi szinten megtörni a szörnyek immunitását. Érdemes részletesen átböngészni a listát.

*Normál:  nincsenek immunis szörnyek, kivéve néhány ami méregre immunis

LR = Lower Resist

*Nightmare: szinte minden ellenállás nagyon könnyen megtörhető, mert +100 körüli elenállással rendelkeznek. Az egyetlen amiket nem lehet megtörni pontosan ugyanazok a méregellenállással rendelkezők, amik már normál nehézségnél is megvoltak.

*Hell: ezen a szinten már nem ritka a dupla immunitás....

 

Most jött el az a rész amikor azt mondhatjátok, hogy OK, szuper jó dolog, hogy léteznek skillek amik leveszik az elenállást, de ettől ti nem vagytok könnyebb helyzetben csak akkor ha nekromantát vagy paladint használtok. Ez stimmel is, de van szerencsére egy lehetőség a játékban ami ezt a problémát megoldja. Más kasztként ugyanis minden gond nélkül tudtok olyan tárgyat használni ami megengedi nektek, hogy a nekromanta átkokat használjátok. Ilyen például egy sima kék pálca, amit a vendoroktól (pl. Akara)is meg lehet venni.

A gyakorlatban e azt jelenti, hogy amikor találkozol egy immunis szörnnyel akkor először fegyvert és utána skillt váltasz. A fegyver megadja neked azt a nekromanta skillt aminek a segítségével megtöröd a szörny immunitását. Egy másik módszer, hogy a ’W’ megnyomásával fegyvert (main és off-hand-et is) váltasz és ott már a kezedben van a fegyver.

Titkos tipp: Nagyon sok sorceress-szel játszó játékos villám alapú sebzéssel játszik, mert azt az immunitást a legkönnyebb megtörni. Enne az az oka, hogy a villám immunis szörnyek ellenállás +100 és +120 között mozog. Kívétel ezalól Megademon ami Chaos Tristram-ban található.

 

Titkos tipp 2: Fuss.....

 

2 – Conviction aura:

Ez a aura alapvetően egy paladin skill. Azt a célt szolgálja, hogy a szörnyek ellenállását lecsökkentse. Elsőre azt hihetnénk, hogy ezzel csak a paladinok járnak jól. Hála az égnek a Diablo 2 ennél sokkal komplexebb játék. Létezik ugyanis egy olyan tárgy amely bármelyik kaszt számára lehetővé teszi, hogy ezt az aurát 12-es szinten használja. Ezt a tárgyat az Infinity rúnaszóval lehet létrehozni és általában a követőnek szokták adni.

 

Egy kivétel lehet ezalól: villám sebzést használó sorceress-ek néha a karakterre adják rá a kiemelten magas villám ellenálás csökkentés miatt. Alternatívája az ilyen sorceresek számára a Crescent Moon.

 Csak, hogy ne legyen egyszerű az életünk a szörnyek is rendelkezhetnek Conviction vagy bármilyen más aurával. Olyan estben amikor a te karaktereden is van Conviction aura és az aura enchanted szörnyön is (például Über Mephisto esetében) akkor a magasabb szintű Conviction aura kiüti és semmissé teszi az alacsonyabb szintűt. Abban az eestben ha azonos szinten van a két aura akkor probléma nélkül működnek egymás mellett.

 

 

4 – Tárgyak fejlesztése

Minden tárgynak három szintje van. Ezek a normál, az exceptional és az elite. Ez azt jelenti, hogy kínézetre a tárgyak ugyanúgy néznek ki, de a tulajdonságaik egyre jobbak lesznek.

Vegyük példának a legalapabb páncélt. A normál verzió ebből a quilted armor,az exceptional verzió a ghost armor és a elite verzió a dusk shroud. Amint a lenti képeken láthatjátok egyrészt magasabbak a páncél értékei, jobb tulajdonságok tartoznak hozzájuk, de ezel együtt a szintkövetelmény is emelkedik. Emiatt több erő kell ahhoz, hogy fel tudd venni őket.

Ugyanez a szint rendszer igaz a rendes és a kaszt specifikus fegyverekre.

Ezek a szintek amiatt fontosak, mert az elite szint fölé nem lehet fejleszteni a adott fegyvert vagy páncélt. A fenti példánál maradva quilted armort tovább tudsz fejleszteni először ghost armorra majd dusk shroudra, de a dusk shroudot nem tudod tovább fejleszteni, mert nincs fölötte szint.

A tárgyak fejlesztése a Horadric Cube-ban (kockában) történik. Rengeteg hasznosabbnál hasznosabb recept létezik, ezeknek a listáját itt találjátok meg.

A fejlesztésre vonatkozó receptek a következőek (Weapon = fegyver, Armor = páncél)

1 Ral Rune + 1 Sol Rune + 1 Perfect Emerald + Normal Unique Weapon --> Exceptional Version of Weapon

1 Tal Rune + 1 Shael Rune + 1 Perfect Diamond + Normal Unique Armor --> Exceptional Version of Armor

1 Lum Rune + 1 Pul Rune + 1 Perfect Emerald + Exceptional Unique Weapon --> Elite Version of Weapon

1 Ko Rune + 1 Lem Rune + 1 Perfect Diamond + Exceptional Unique Armor --> Elite Version of Armor

1 Ort Rune + 1 Amn Rune + 1 Perfect Sapphire + Normal (Basic) Rare Weapon --> Exceptional Rare Weapon

1 Ral Rune + 1 Thul Rune + 1 Perfect Amethyst + Normal (Basic) Rare Armor --> Exceptional Rare Armor

1 Fal Rune + 1 Um Rune + 1 Perfect Sapphire + Exceptional Rare Weapon --> Elite Rare Weapon

1 Ko Rune + 1 Pul Rune + 1 Perfect Amethyst + Exceptional Rare Armor --> Elite Rare Armor

 

 

5 – Szinergiák:

A skillek esetében beszélhetünk szinergiákról. Ez azt jelenti, hogy egy adott skill erősségére hatással van az, hogy mennyi skill pontot adtál a szinergiákban szereplő skillekre.

A lenti példa esetében azt láthatjátok, hogy a Lightning Fury nevű amazon skill sebzésére 4 másik skill szintje is hatással van. Tehát ha kimaxolod a másik 4 skillt (Power Strike, Lighning Bolt, Charged Strike és Lightning Strike) akkor azok szintjei mind-mind 1%-al fogják megnövelni a Lighning Fury sebzését.

Érdemes tudni, hogy a szinergiákra csak az általad rakott pontok számítanak, a tárgyakból kapott extra skill pontok nem. Tehát ha te mind a 4 skillt kimaxoltad akkor 4x20 %-al nagyobb lesz a Lightning Fury sebzése. Hiába van rajtad több olyan felszerelés is ami extra skillt (pl: +1 all skills, +3 amazon skills, stb) ad ezek nem fognak beleszámítani a szinergiákba és nem fogják a fenti százalék fölé növelni a sebzésed. (Ha angol videókat néztek akkor az előbbit fogják hard point-nak és az utóbbit soft point-nak nevezni.) Kívétel ezalól a druidának a summoning skilljei, mert ott a soft pontok is beleszámítanak.

Az extra skill pontok csak akkor számítanak ha azt az adott skillt használod, mert csak annak a adott skillnek a szintjét növelik 20 fölé.

 

 

Bízom benne, hogy sikerült segítenem és a fentiek hasznosnak bizonyúltak. Szilárdan meg vagyok győződve róla, hogy a Diablo 2 komplexitása rengeteg régi játékost fog visszacsalogatni a játékhoz.

Remélem, Titeket is sikerült felcsigáznom és tűkön ülve várjátok a Diablo 2 Resurreced bejelentési dátumát.

 

Drizzt_D_Hun

 

 Forrás:

https://www.youtube.com/watch?v=H3UOdIO3Yb0&list=WL&index=22&t=300s&ab_channel=MrLlamaSC

https://www.youtube.com/watch?v=5TNdb8Rfgiw&ab_channel=Xtimus

https://diablo-archive.fandom.com/wiki/Immune_Monsters_(Diablo_II)

http://classic.battle.net/diablo2exp/